למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי המון תודה על הכיוון והעזרה. עזרתם לי מאוד למצוא את המקום הנכון לי ועל כך תבוא עליכם הברכה.
מקסים, חיפה
למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי, הניתוח שלכם האיר את עיני באופן שלא עשה שום אמצעי אבחון אחר והשיחה לאחר מכן השלימה את הדרך המדויקת שבה אני צריכה ללכת בחיי, הרבה תודה.
מיכל, קיבוץ השיטה
למכון הגרפולוגי, הניתוח שלכם מדוייק ומכוון להפליא!נרשמתי ללימודים בשנה הקרובה
אריק, נס ציונה
למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי תודה. הניתוח היה מעניין, קולע ומדויק. כמו כן קיבלתי תמונה בהירה יותר לגבי נושאים מסוימים.
ורד, בת-ים
למכון להכוון גרפולוגי-תעסוקתי. תודה לכם על העזרה במיון המועמדים למשרת הניהול. ההשקעה חסכה לנו הרבה כסף וכאבי ראש.
אורית,מנהלת כוח אדם
תמונות הכתב בגרפולוגיה - תנועה, צורה וארגון
בכתיבה שותפים שלושה גורמים- מוטיבציה נפשית לכתוב, קואורדינציה עצבית-שרירית הנדרשת לביצוע מוטורי של תנועת הכתיבה וגרפוטכניקה כשכאן הכוונה למכשור- העט (גמיש או נוקשה, צר או רחב), הנייר (חלק, מחוספס, סופג) והמצע (רך, קשה).
הייס וגרוס העלו מבחינת גרפולוגיה שלוש תמונות כתב שיכולות לרמז על כישוריו ויכולתו של הכותב:
תמונת התנועה (דינמי)
טבע התנועה של הכתיבה-לחץ ומהירות. מעיד על איכות המוטיבציה, מדד הפעילות מול סבילות. אי אפשר לזייף תנועה בניגוד לשאר תמונות הכתב.
היעדר תנועה- תנועה שמתאפיינת בכתב סטטי עצור. מתקדמים בצורה איטית, זהירה וחסרת ביטחון. מעדיפים את המוכר והידוע ומפחדים להעז.
עודף תנועה- תנועה מהירה, הכתב שועט קדימה. חיים בהילוך גבוה, נטילת סיכונים-לעיתים עד כדי פזיזות, חוסר סבלנות וסף גירוי נמוך. בעיה במשמעת פנימית.
תנועה טובה- לא עצורה ולא חפוזה. תנועה חופשית במהירות סבירה. תפיסה של המציאות ויכולת להסתגל אליה.
בהקשר לתנועה מבחינת גרפולוגיה לצרכי ניתוח כתב יד אפשר להזכיר גם:
כתב תנועה החוצה (תנועה צנטריפוגלית)- הכתב נע מהמרכז אל ההיקף. מתאפיין בהפרשי אורך גדולים. מראה על אדם שלא מסתפק, תמיד רעב ותמיד מרגיש שלא עשה מספיק.
כתב תנועה פנימה (תנועה צנטריפטלית)- רוב האותיות מתרכזות במרכז. כתב כלול. אנשים פחות פתוחים לעולם החיצוני, אוהבים בית וקשורים להרגלים.
כתב תנועה פנימה והחוצה יכול לעזור כאשר עושים הכוונה מקצועית לכותב ורוצים להכווין אותו למקום המתאים לו.
תמונת הצורה (פורמלי)
צורת האותיות. קריאות הכתב מול חוסר קריאות, מקוריות האותיות מול בנאליות ושגרתיות. הצורה מרמזת מבחינת גרפולוגיה על יכולת אינטלקטואלית, על מעוף, דמיון, כושר הפשטה. ועל דימוי עצמי. היא מתבטאת בכתב קריא ומטופח במידה סבירה.
העדר צורה- כתב מרושל ולא קריא. דימוי עצמי בעייתי, זלזול בזולת.
עודף צורה- הצורה היא העיקר ולא התוכן ואז הכתב איטי. הכותב שם דגש על רושם וייחודיות ויכול להיות שמאחורי זה יש ריקנות.
צורה טובה- הצורה סבירה, קריאה ומאפשרת לכתיבה לזרום. דימוי עצמי חיובי.
תמונת המרחב (אירגוני)
תפיסתו של הפריט בשטח. האם הכתוב מאורגן או חסר אירגון? - משקף מבחינת גרפולוגיה את ההתייחסות שלנו לחיים בתוך מסגרת שיש לה כללים וחוקים.
חוסר אירגון, כמו פלישות בין מילים ושורות, אין פסקאות-מראה על מרדנות כלפי החברה, בעיה עם מסגרות.
עודף אירגון, שמירה קפדנית של חוקי הכתיבה כמו שוליים ישרים כמו פלס מרמז על נוקשות יתר, חוסר גמישות, צייתנות עיוורת.
אירגון טוב הוא אירגון הרמוני שבו הכתוב ערוך ומאורגן אך עם גמישות. יש שמירה על חוקים אך המרווחים לא יהיו מדודים.