למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי המון תודה על הכיוון והעזרה. עזרתם לי מאוד למצוא את המקום הנכון לי ועל כך תבוא עליכם הברכה.
מקסים, חיפה
למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי, הניתוח שלכם האיר את עיני באופן שלא עשה שום אמצעי אבחון אחר והשיחה לאחר מכן השלימה את הדרך המדויקת שבה אני צריכה ללכת בחיי, הרבה תודה.
מיכל, קיבוץ השיטה
למכון הגרפולוגי, הניתוח שלכם מדוייק ומכוון להפליא!נרשמתי ללימודים בשנה הקרובה
אריק, נס ציונה
למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי תודה. הניתוח היה מעניין, קולע ומדויק. כמו כן קיבלתי תמונה בהירה יותר לגבי נושאים מסוימים.
ורד, בת-ים
למכון להכוון גרפולוגי-תעסוקתי. תודה לכם על העזרה במיון המועמדים למשרת הניהול. ההשקעה חסכה לנו הרבה כסף וכאבי ראש.
אורית,מנהלת כוח אדם
גרפולוגיה דינמית וגרפולוגית מתבגרים- אורסולה אווה ללמנט
הגרפולוג החינוכי מתעסק איבחון כתבי ידם של ילדים ומתבגרים, מאידך שנים רבות טענו גרפולוגיים רבים שכתב ידו של מתבגר קשה לניתוח בגלל השינויים הרבים שבו.
מינה בקר (Becker, Minna) כתבה ב-1930 ספר על גרפולוגיה של הילדים התייחסה מעט מאוד אל הגרפולוגיה של המתבגרים. היו גם גרפולוגים אחרים שהתייחסו לכתבים של מתבגרים, אך לא הגיעו לתיאוריה בעניין.
אורסולה אווה-ללמנט, פסיכולוגית חינוכית ממוצא גרמני, היא התורמת הראשית בתחום גרפולוגיה של מתבגרים.
היא פירסמה ספר חלוצי על כתבי ידם של מתבגרים ובו היא יצרה מושג רעיוני חדש בשם "הגרפולוגיה הדינמית". הגרפולוגיה הדינמית היא "החוליה התיאורטית החסרה" בין הגרפולוגיה הילדית לגרפולוגיה של האדם הבוגר.
במושג זה טוענת אורסולה שאמנם הנפש יושבת על בסיס אחיד אך חווה שינויים והתפתחות דינמית.
לכן היא דורשת לשם ניתוח נכון מספר כתבי יד מתקופות שונות בחיי האדם (מבט רב-מימדי ולא סטטי, מבט אשר מראה את התפתחותו הדינמית של האדם לאורך חייו) ומשתמשת גם במבחני ציור גרפומוטוריים-המבחן ע"ש וורטג, צכ"ג-ציור כוכבים-גלים וציור העץ (שלושת המבחנים הללו נקראים "הבטרייה הקטנה" ומשתמשים בהם גרפולוגים חינוכיים רבים).
המבחנים הללו יכולים גם לשמש לצורכי הכוונה מקצועית עתידנית של המתבגרים.
אורסולה אווה-ללמנט מחלקת את סימני הכתב למקרו ולמיקרו. מקרו הם היחס אל החברה, הגישה החברתית של הכותב. המיקרו הוא האופי האישיותי הבסיסי, הייחודי של האדם. גרפולוג צריך לראות האם פרשנות מסוימת נובעת ממבנה אופי יסודי (מיקרו) או פרי הרגל מושרש שנוצר בעקבות השפעת החברה (מקרו).
אורסולה אווה-ללמנט ניגשת לאבחון הכתב באמצעות שבעה היבטים פסיכולוגיים המראים את האדם כיצור דינמי המורכב משכבות נפש שונות-ההיבט המטריאלי, הפורמלי, האנטנצואלי, הפונקציונלי, האסנציאלי, האקזיסטינציאלי והאיכותי. לכל היבט יש מימד פסיכולוגי וביטוי גרפולוגי בכתב.
ביבליוגרפיה
ילדים כותבים, חוה רצון, הוצאת "אח", 2002